Jak przeprowadzić skuteczny Pitch Deck i prezentację inwestorską?

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami edukacyjnymi, które mają na celu wsparcie początkujących twórców innowacji w rozwinięciu ich projektów!

Poniższe prezentacje są materiałem edukacyjnym dla ekosystemu innowacji i przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego, pomocnym w opracowaniu pitch-decku, czyli prezentacji dla inwestorów.

Pitch-deck jest wystandaryzowaną formą komunikacji startupów ze światem inwestorów, przede wszystkim z funduszami VC. Bez pitch decku nie ma startupu. Można znaleźć wiele poradników oraz wzorów pitch-decków, które sprowadzają się do jednego: rzecz w tym, żeby w możliwie zwięzły oraz przejrzysty sposób przekonać kogoś do wyłożenia sporej sumy pieniędzy na projekt wysokiego ryzyka. To banał, ale warto zdawać sobie z niego cały czas sprawę, gdyż mówimy co do zasady o zwrotnej inwestycji i środkach prywatnych, a nie o bezzwrotnym grancie i środkach publicznych. Najważniejszym zadaniem pitchującego jest przekonać potencjalnego inwestora, że może na naszym projekcie zarobić.

Autor
zdjęcie Piotra Kalarusa

Piotr Kalarus

Koordynator Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Prezes Spółki Celowej Uniwersytetu Jagiellońskiego INNOCEL Sp. z o.o.