Program Akceleracyjny

Program Akceleracyjny Uniwersytetu Jagiellońskiego

To bezpłatny program skierowany do członków społeczności akademickiej Uniwersytetu Jagiellońskiego, którzy potrzebują wsparcia w procesie wcielania swoich pomysłów w życie. Adresowanych jest do wszystkich, którzy mają pomysł na startup lub projekt, niezależnie od etapu rozwoju prac.

Udział w programie zakłada cykl szkoleń i warsztatów, które mają wzmocnić w uczestnikach gotowość i odwagę do wdrażania swoich innowacyjnych pomysłów. Proces ten opiera się na zdobywaniu wiedzy praktycznej, popartej niezbędnymi teoretycznymi fundamentami. Uczestnicy będą intensywnie pracować nad swoimi projektami biznesowymi, rozwijając je stopniowo podczas kolejnych etapów programu. Praca odbywa się w małych, interdyscyplinarnych zespołach pod opieką ekspertów. Podczas spotkań będą mieli możliwość indywidualnej konsultacji z mentorami i trenerami, którzy zapewnią wsparcie w zakresie opracowywania strategii, analizy rynku czy planowania działań. Obszary rozwoju zakładają również wzmacnianie w uczestnikach kluczowych umiejętności biznesowych, takich jak zarządzanie projektami, marketing i negocjacje. Podczas programu zgłoszone pomysły dostosowywane będą do potrzeb rynkowych, by zoptymalizować potencjał komercjalizacyjny i naukowy. Uczestnicy programu będą mieli niepowtarzalną okazję, aby po zakończeniu pracy zaprezentować swoje pomysły przed inwestorami i kluczowymi stakeholderami. Udział w programie pozwala na rozwój indywidualny w zakresie wzrostu wiedzy i umiejętności potrzebnych do założenia oraz prowadzenia biznesu i zarządzania projektami oraz zwiększa szanse do nawiązywania kluczowych w branży kontaktów.

Program składa się z 4 etapów: Customer Development Sprint, Customer Validation Sprint, Business Traction Sprint, Elevator Pitch Sprint oraz zwieńczajacy pracę Demo Day. Każdy z etapów zakłada pracę w sprintach, czyli intensywnych, tematycznych okresach pracy, które trwają miesiąc. Każdy kolejny sprint jest poświęcony innemu kluczowemu etapowi tworzenia i rozwoju startupu.

Customer Development Sprint skupia się na stawianiu hipotez biznesowych i tworzeniu modeli biznesowych.

Customer Validation Sprint koncentruje się na weryfikacji hipotez biznesowych poprzez badania rynku i wywiady z potencjalnymi klientami.

Business Traction Sprint dotyczy analizy danych, marketingu internetowego oraz budżetowania i rentowności projektów.

Elevator Pitch Sprint przygotowuje uczestników do skutecznego pitchingu przed inwestorami.

Demo Day to kulminacyjne wydarzenie, podczas którego uczestnicy prezentują swoje projekty przed gronem inwestorów i innych ważnych osób ze środowiska startupowego.

Praca podczas programu jest zróżnicowana, aby aktywować różnorodne obszary działań uczestników, przekrój formy zajęć obejmuje wykłady, warsztaty, warsztaty roundtables, dyskusje grupowe, konsultacje grupowe, panele dyskusyjne, konsultacje indywidualne i samodzielne zadania.