Poradnik "Podaj Dalej" - Marketing treści, strategia komunikacji i media społecznościowe

Media społecznościowe w ostatnich latach stały się jednym z popularniejszych narzędzi promocji. Specjaliści od marketingu dostrzegają w nich szansę zarówno dla dużych przedsiębiorstw i korporacji, jak i firm o zasięgu lokalnym. Serwisy społecznościowe nie tylko są platformą do publikowania treści promocyjnych, ale przede wszystkim pełnią ważną rolę w zarządzaniu relacją z klientem (ang. customer relationship management, w skrócie CRM). Philip Kotler, Hermawan Kartajaya oraz Iwan Setiawan we wspólnie napisanej książce Marketing 4.0 podkreślają, że społecznościowy CRM wprowadził wiele zmian, wśród których jedną z ważniejszych to fakt, że głównym inicjatorem kontaktu nie jest już sama firma, ale jej klient. Nigdy wcześniej jego opinia nie była tak istotna, tym bardziej, że często publikowana jest na ogólnodostępnych forach lub stronach i wpływa bezpośrednio na decyzje zakupowe innych użytkowników.

Według raportu E-zakupy w Polsce 2020 ulubionym kanałem marketingowym polskich użytkowników są właśnie media społecznościowe. Tak odpowiedziało blisko 44% respondentów uznając jednocześnie reklamę w serwisach społecznościowych za skuteczniejszą od przekazów promocyjnych rozpowszechnianych przez e-mail czy SMS. Z badania przygotowanego przez ExpertSender wynika ponadto, że internautom zależy na personalizacji zarówno samej oferty produktowej, jak i formy komunikacji. Wniosek: w internetowym szumie informacyjnym chcemy otrzymywać to, co naprawdę nas interesuje.

Dopasowana do preferencji odbiorcy, konkretna a zarazem atrakcyjna wizualnie komunikacja w mediach społecznościowych jest prawdziwym wyzwaniem dla marek. Kluczem do sukcesu mogą być dobrze zaplanowane działania komunikacyjne oparte na content marketingu. Dzięki temu e-bookowi poznacie najważniejsze założenia marketingu treści, podstawowe zasady układania strategii komunikacji w mediach społecznościowych oraz przydatne wskazówki do tworzenia angażujących wpisów!

E-book dostępny jest do pobrania poniżej! Miłej lektury!

Autor
Aleksandra Powierska zdjęcie

Dr Aleksandra Powierska

Adiunktka w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ, pełnomocniczka Rektora UJ ds. komunikacji, specjalistka ds. mediów społecznościowych, autorka dwóch książek o badaniach serwisów społecznościowych i licznych szkoleń z zakresu marketingu, w tym cyklu Social Media Masterclass realizowanego wspólnie z Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości UJ.