Narzędzia Project Managera

Zarządzanie

  1. Trello – narzędzie bazujące na tablicy Kanban z możliwością konfiguracji i integracji, wersja darmowa do 10 użytkowników
  2. Jira – bardzo funkcjonalne i popularne narzędzie do zarządzania projektem w sposób elastyczny+/zwinny (Agile), konfiguracja nie jest intuicyjna niestety, ale samo narzędzie podczas użytkowania jest bardzo elastyczne, wersja darmowa do 10 użytkowników
  3. Redmine – darmowe, bardzo rozbudowane narzędzie, wymaga samodzielnej instalacji na serwerze
  4. MS Planner – oprogramowanie z rodziny Microsoft 365, w podstawowej wersji w ramach pakietu

Produktywność

  1. Todoist – lista zadań “to-do”
  2. Nozbe – software do listy “to-do”
  3. Toggl – narzędzie umożliwiające śledzenie czasu spędzonego nad konkretnymi zadaniami
  4. RescueTime – narzędzie umożliwiające śledzenie czasu spędzonego nad konkretną aktywnością, automatycznie śledzi przez jaki czas używania programów
  5. Harmonizely – narzędzie do planowania spotkań, bardzo przydatne do prowadzenia konsultacji

Komunikacja

  1. Franz – agreguje rożne komunikatory i umożliwia połączenie wielu kont w jednym miejscu
  2. Microsoft Teams – popularny produkt Microsoftu, dobrze sprawdza się do spotkań i konferencji online
  3. Slack – w wersji darmowej ma pewne ograniczenia, umożliwia połączenia audio/wideo 1:1.
  4. WhatsApp – wygodny komunikator do połączeń audio z osobami spoza Polski
  5. Zoom – bardzo dobre narzędzie do połączeń audio/wideo oraz konferencji (w wersji bezpłatnej do 100 uczestników na spotkanie, spotkanie max 40 minutowe)
  6. TeamViewer – bardzo przydatne narzędzie, umożliwia (kontrolowane) przejęcie dostępu do komputera – pomocne przy pracy zdalnej (np. jeden developer może pomóc na odległość drugiemu) 

Bezpieczeństwo

  1. LastPass.com – narzędzie do przechowywania haseł, ma plug-in do przeglądarki i aplikację mobilną, łączy wiele kont w jednej aplikacji, licencja bezpłatna tylko dla 1 urządzenia
  2. KeePassX – manager haseł, przechowuje hasła w pliku
  3. 1Password.com – manager haseł, licencja jest płatna
  4. Dashlane – manager haseł z VPN, w wersji bezpłatnej umożliwia przechowywanie 25 haseł do 1 urządzenia

Wykresy i diagramy

  1. Power BI – bardzo popularne narzędzie Microsoftu do wizualizacji i analizy danych. W połączeniu z innymi produktami (MS Fabric) pozwala tworzyć zaawansowane modele Machine Learning z wykorzystaniem m.in. języka Python
  2. Tableu – równie popularny program do tworzenia dashboardów i wizualizacji danych
  3. Miro.com – narzędzie do tworzenia map myśli, diagramów, burzy myśli
  4. Diagrams.net – przydatne narzędzie do tworzenia diagramów UML
  5. Coogle.it – mapy myśli
  6. Lucidchart.com – diagramy, mapy myśli

Notatki

  1. OneNote – aplikacja Microsoftu, bardzo rozbudowana, zintegrowana z pozostałymi produktami Microsoft (dostępny w pakiecie MS Office)
  2. Evernote – dużo ciekawych cech np. przypomnienia, wzory notatek, wersja darmowa ma pewne ograniczenia
  3. Notion – bardzo rozbudowana aplikacja, możliwość integracji m.in. z GitHub
  4. Google Docs –  bardzo wygodne narzędzie w chmurze google, działa dobrze nawet przy dużych dokumentach
  5. Confluence – świetne narzędzie zintegrowane z Jirą oraz innymi produktami Attlassian
Autor

Dr Elżbieta Świętek

Business Analyst – ArcelorMittal Business Center Of Excellence

Z wykształcenia doktor nauk chemicznych. Absolwentka programu TOP 500 Innovators realizowanego na Uniwersytetach Cambridge i Oxford (2015 rok). W latach 2013-2018 roku związana z Centrum Transferu Technologii CITTRU. Obecnie zawodowo związana z firmą ArcelorMittal Business Center of Excellence (Analityk Biznesowy). Wcześniej pracowała dla takich firm jak CANPACK (Chief Commercial Analyst), Grupa Ergis (Business Development Manager, Dyrektor ds. Rozwoju).

Prywatnie opiekunka 3 kotów i psa, miłośniczka długich tras rowerowych.