Kluczowe działania

Kluczowe działania to najważniejsze czynności, nad którymi zarządzający firmą czy projektem muszą trzymać szczególną pieczę, aby zapewnić wypracowanie celu, czyli stabilnego przychodu i konsekwentnego rozwoju.

Z punktu widzenia zarządzania, bardzo istotna jest analiza, co jest kluczowym działaniem w przyjętym modelu biznesowym firmy czy projektu i jednocześnie hierarchizacja prac z uwzględnieniem kluczowych działań, w każdym z obszarów:  

  1. Produkcji (wytworzenie produktu lub usługi)
  2. Działalności operacyjnej (wewnętrzne procesy działania)
  3. Marketingu i sprzedaży (sposób dotarcia do Klienta i jakość oferty)
  4. Strategii i rozwoju (działania usprawniające, naprawcze, rozwojowe)
  5. Zarządzania finansami (operowanie kosztami i zyskiem)

Wybór kluczowych działań powinien podlegać okresowemu przeglądowi, a ich jakość – analizie. Może się zdarzyć, że na wybranym etapie rozwoju projektu czy firmy możliwe i jednocześnie potrzebne będzie przekazanie wybranych działań Partnerowi firmy czy projektu, co mogłoby zapewnić zwiększenie operatywności czy skuteczności.

Przykład

Firma oferująca szkolenia biznesowe dla instytucji publicznych dokonała przeglądu działań i jako kluczowe wytypowała:

  • szkolenie personelu prowadzącego szkolenia w instytucjach
  • pozyskiwanie danych kontaktowych osób odpowiedzialnych za szkolenia kadr w instytucjach publicznych
  • zawarcie umowy zabezpieczającej użytkowanie floty samochodowej w firmie (dostępność samochodu warunkuje dotarcie osoby szkolącej do Klienta, gdzie ma odbyć się szkolenie)
Autor
Agata Błaszczyk-Pasteczka zdjęcie

Agata Błaszczyk-Pasteczka

Broker Innowacji na Uniwersytecie Jagiellońskim

Inżynier wychowany w korporacji, pasjonatka wyszukiwania komercyjnych szans dla akademickich pomysłów.