- Strona główna
- Elementy modelu Canvas w praktyce
- Kluczowe działania
Kluczowe działania
Kluczowe działania to najważniejsze czynności, nad którymi zarządzający firmą czy projektem muszą trzymać szczególną pieczę, aby zapewnić wypracowanie celu, czyli stabilnego przychodu i konsekwentnego rozwoju.
Z punktu widzenia zarządzania, bardzo istotna jest analiza, co jest kluczowym działaniem w przyjętym modelu biznesowym firmy czy projektu i jednocześnie hierarchizacja prac z uwzględnieniem kluczowych działań, w każdym z obszarów:
- Produkcji (wytworzenie produktu lub usługi)
- Działalności operacyjnej (wewnętrzne procesy działania)
- Marketingu i sprzedaży (sposób dotarcia do Klienta i jakość oferty)
- Strategii i rozwoju (działania usprawniające, naprawcze, rozwojowe)
- Zarządzania finansami (operowanie kosztami i zyskiem)
Wybór kluczowych działań powinien podlegać okresowemu przeglądowi, a ich jakość – analizie. Może się zdarzyć, że na wybranym etapie rozwoju projektu czy firmy możliwe i jednocześnie potrzebne będzie przekazanie wybranych działań Partnerowi firmy czy projektu, co mogłoby zapewnić zwiększenie operatywności czy skuteczności.
Przykład
Firma oferująca szkolenia biznesowe dla instytucji publicznych dokonała przeglądu działań i jako kluczowe wytypowała:
- szkolenie personelu prowadzącego szkolenia w instytucjach
- pozyskiwanie danych kontaktowych osób odpowiedzialnych za szkolenia kadr w instytucjach publicznych
- zawarcie umowy zabezpieczającej użytkowanie floty samochodowej w firmie (dostępność samochodu warunkuje dotarcie osoby szkolącej do Klienta, gdzie ma odbyć się szkolenie)
Więcej artykułów z tego cyklu
Autor